SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy przy "Wiadomościach" droższe niż przy "M jak miłość"

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na luty br. Najwięcej, bo niemal 70 tys. zł trzeba zapłacić za emisję reklamy przy "Wiadomościach" i prognozie pogody w TVP1. Niewiele mniej kosztuje spot przy serialu "M jak miłość" w TVP2.

Danuta Holecka, fot. TVP Danuta Holecka, fot. TVP

Na 69,8 tys. zł wyceniono 30-sek. spot przy głównym wydaniu "Wiadomości" w TVP1 w dni robocze (cena netto, bez rabatów). W niedziele nie ma bloku reklamowego bezpośrednio przy tym serwisie informacyjnym.

Niewiele mniej, bo 69,6 tys. zł kosztuje spot przy prognozie pogody po "Wiadomościach" w niedzielne wieczory. Stawki dla wydań w dni powszednie jest niższa i nie przekracza 62,7 tys. zł.

Spot przy serwisie sportowym to wydatek rzędu 32,4 tys. zł w niedziele i do 30,3 tys. zł od poniedziałku do piątku.

Na 56 tys. zł wyceniono reklamę przy serialu "Zniewolona" w niedzielne wieczory. 46,1 tys. zł trzeba zapłacić za spot przy "Ojcu Mateuszu", 45,5 tys. zł przy serialu "Na sygnale", 34 tys. zł - przy serialu "Komisarz Alex". Z kolei marketerzy zainteresowani obecnością w bloku przy "Sprawie dla reportera" muszą się liczyć z wydatkiem rzędu 29,6 tys. zł.

Przypomnijmy, że w okresie od 4 do 20 lutego TVP1 będzie transmitować Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie, w związku z czym ma dla reklamodawców specjalną ofertę handlową.

W TVP2 tradycyjnie już najwięcej trzeba zapłacić za reklamę przy serialu "M jak miłość" -  65,7 tys. zł. Na 54,4 tys. zł wyceniono spot przy sobotnim show "The Voice Senior".

Cena spotu przy "Barwach szczęścia" wynosi 45,9 tys. zł, a przy "Na dobre i na złe" - 37,8 tys. zł.

Według danych Nielsen Audience Meaurement w ub.r. udział TVP1 w rynku oglądalności wzrósł o 1,04 proc. do 9,76 proc., a TVP2 - o 4,24 proc. do 7,86 proc., natomiast TVP Info zanotowało spadek o 17,22 proc. do 3,99 proc.

W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku przychody marketingowe TVP mocno wzrosły rok do roku: te z reklam - z 428,2 do 489,4 mln zł, a ze sponsoringu - z 79,9 do 86,7 mln zł. Przy czym nadawca spodziewał się więcej: 514,6 mln zł z reklam i 91,3 mln zł ze sponsoringu. W sprawozdaniu przekazanym Radzie Mediów Narodowych tłumaczy, że wynika to „z niepewnej sytuacji na rynku reklamy w związku z pandemią”.

Łączne przychody publicznego nadawcy zmalały rok do roku o 9,2 proc. do 2,36 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 24 proc. do 2,15 mld zł zysk netto zmniejszył się z 702,6 do 164,4 mln zł. Wyniki są lepsze od planu TVP.

Dołącz do dyskusji: Reklamy przy "Wiadomościach" droższe niż przy "M jak miłość"

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bronisław
Ale oni muszą nienawidzić Donalda Tuska.Żądzą 7 lat a o wszystko co złe obarczają opozycję.To jest chore i nienormalne.Za 50 lat nadal będą obwiniać o wszystko Donalda Tuska.
0 0
odpowiedź
User
Grochek
Drogo wszystko przed wina PiS nie głosuję na PiS
0 0
odpowiedź
User
kil
Ale oni muszą nienawidzić Donalda Tuska.Żądzą 7 lat a o wszystko co złe obarczają opozycję.To jest chore i nienormalne.Za 50 lat nadal będą obwiniać o wszystko Donalda Tuska.
Jak rządził Tusk , to wie b. dużo ludzi , nie wszystko, co złe było winą całej opozycji.. A kto rządził przed PiS-em , ano PO I PSL .Dobrze że TVP przypomina tamte rządy , bo niektórzy nie pamiętają rządów Tuska , bo byli za młodzi , albo mają b. krótką pamięć.
0 0
odpowiedź