Bez radia w analogowej ofercie UPC
Z końcem sierpnia br. z oferty analogowej sieci kablowej UPC Polska znikną stacje radiowe. Dalej słuchać ich będzie można tylko w pakietach cyfrowych.
- Wyłączenie analogowych stacji radiowych spowodowane jest stosunkowo niskim poziomem zainteresowania tą usługą wśród abonentów UPC, co powoduje, że jej utrzymywanie staje się nieracjonalne biznesowo, zwłaszcza, że koszty uiszczane z tytułu praw autorskich nie są niskie - tłumaczy nam Lidia Stępińska-Ustasiak, kierownik ds. PR w UPC Polska. Rozgłośnie pozostają w ofercie cyfrowej, bo liczba jej abonentów to tylko 160 tys. w stosunku do aż miliona klientów oferty analogowej (dane na koniec II kw.) Oznacza to, że dzięki wyłączeniu stacji radiowych z analogu, operator znacznie zaoszczędzi na opłatach dla organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi. Są one bowiem płacone w oparciu o ilość abonentów konkretnej stacji, niezależnie czy klient ją słucha przez sieć kablową.
W ofercie cyfrowej UPC jest 19 stacji radiowych i są to te same rozgłośnie niezależnie od miasta. Natomiast oferta analogowa pod względem stacji radiowych jest zróżnicowana w zależności od miejscowości, a średnio w każdej lokalizacji jest dostępnych kilkanaście rozgłośni.
Dołącz do dyskusji: Bez radia w analogowej ofercie UPC