Behavia - nowa sieć reklamy internetowej
Firma Behavia to pierwsza w Polsce sieć reklamy internetowej targetowanej behawioralnie. Markę, która w najbliższym czasie stanie się osobnym podmiotem, stworzyła firma ARBOinteractive Polska.
Behavia oferuje emisję kampanii do wybranej grupy internautów według ściśle określonych kryteriów przez reklamodawcę, bez względu na odwiedzane przez nich witryny.
- Sieć oferuje reklamodawcom użytkowników, a nie portale internetowe, co pozwala na 90 procent skuteczności w danej grupie - wylicza Grzegorz Sławatyński, menadżer projektu. Technologia opracowana przez partnera ARBOinteractive - firmę nugg.ad umożliwia wyselekcjonowanie użytkowników tak, aby reklama była odebrana przez osoby zainteresowane danym produktem.
Obecnie w ofercie Behavii znajduje się 17 profili internautów, m.in. Podróżnicy, Business woman czy Domowi styliści. Reklamodawcy mogą także samodzielnie definiować profil odbiorcy na potrzeby poszczególnych kampanii.
- Skuteczność pionierskiej metody tkwi w odpowiednio dopasowanym adresacie. Dane o preferencjach użytkowników są pozyskiwane za pomocą ankiet oraz plików cookies i poddawane analizie. Istotne są odwiedzane strony, dane społeczno-demograficzne, a także zainteresowania produktowe i styl życia internauty - mówi Grzegorz Sławatyński.
Sieć obejmuje obecnie zasięgiem prawie 12 mln internautów odwiedzających 650 witryn (m.in.: Grono.net, Kobiety.pl, Rzeczpospolita.pl, Egospodarka.pl, Gazetaprawna.pl, Ckm.pl, Gry-online.pl, Wizaz.pl, Joemonster.org, Mtv.pl, Viva-tv.pl, Aol.pl, Gery.pl, Fotosik.pl, Sms.pl, Pino.pl). Firma poszukuje nowych partnerów do współpracy, co oznacza, że sieć będzie rozszerzona.
Na zachodzie targetowanie behawioralnie używane jest w 8 na 10 kampanii internetowych. Na polskim rynku, szacuje się ich 2 na 100 kampanii.
Kampanie przeprowadzone z użyciem tej metody są droższe od tradycyjnej, ale przynoszą większe zyski - podkreśla Sławatyński - nie ma "pustego okna", granica nie trafienia do odpowiednio zainteresowanego odbiorcy jest na granicy 10 procent.
Menadżer ocenia, że pomimo kryzysu finansowego, który odbił się znaczącą na rynku reklamy, ten projekt jest dużą szansą.
- Ludzie szukają oszczędności, a tego rodzaju przedsięwzięcie obfituje w skutkach. Dotarcie do danej grupy, potęguje tym o co w reklamie chodzi - zainteresowaniem tych osób, do których reklama jest adresowana - dodaje Sławatyński.
Dołącz do dyskusji: Behavia - nowa sieć reklamy internetowej