SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Beata Sadowska ambasadorką kampanii przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu

Dziennikarka Beata Sadowska jest ambasadorką tegorocznej edycji kampanii społecznej „Kleszczowe zapalenie mózgu - Szczepimy! Zapobiegamy” organizowanej przez Fundację Aby Żyć.

Fundacja Aby żyć zainicjowała drugą edycję ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej pt. „Kleszczowe zapalenie mózgu - Szczepimy! Zapobiegamy!”, której celem jest podniesienie świadomości społeczeństwa na temat zagrożeń, jakie niosą ze sobą kleszcze ze szczególnym uwzględnieniem kleszczowego zapalenia mózgu (KZM) oraz zachęcenie do szczepienia w celu zapobiegania temu groźnemu dla życia i zdrowia wirusowi.

Pierwsza edycja była prowadzona w ubiegłym roku od 9 kwietnia do końca czerwca i pokazała, że działania edukacyjne na temat kleszczy i chorób, które mogą przenosić są społecznie ważne i potrzebne. Jak wyjaśniają przedstawiciele Fundacji Aby Żyć, powodem zainicjowania ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-informacyjnej jest konieczność podniesienia świadomości społeczeństwa na temat profilaktyki i ochrony przed chorobami wywoływanymi przez kleszcze. W Polsce najcięższymi chorobami wywoływanymi przez kleszcze są borelioza i kleszczowe zapalenie mózgu (KZM).

Najważniejszym celem kampanii jest edukacja na temat szczepień przeciwko kleszczowemu zapaleniu mózgu. Planowane działania mają rzetelnie informować o zagrożeniach, jakie stanowią kleszcze.

Kampania obejmuje działania w internecie (prowadzenie strony internetowej szczepkleszcz.pl dedykowanej kampanii i zawierającej kompendium wiedzy na temat kleszczy i szczepień zabezpieczających przed kleszczowym zapaleniem mózgu (KZM), profilu na portalu społecznościowym Facebook oraz kanału You Tube, na którym w chwili obecnej można obejrzeć sondy społeczne z udziałem dorosłych i dzieci z jednego z warszawskich przedszkoli sprawdzające ich wiedzę na temat kleszczy oraz KZM), prasę (informacyjne layouty oraz advertoriale) w prasie codziennej i magazynach: wydania ogólnopolskie i lokalne).

Projekt ma zasięg ogólnopolski, ale planowane są także wydarzenia o charakterze lokalnym, np. prawie 60 citylightów na wiatach przystankowych w Warszawie.

Oprócz działań o charakterze edukacyjnym przewidziane są również działania z obszaru lifestyle, mają na celu zainteresowanie kampanią możliwie jak najszerszego grona odbiorców (również osób młodych). Nawiązano współpracę z organizatorami maratonów biegowych oraz wyścigów kolarskich, aby informacja o kampanii mogła dotrzeć do osób aktywnych sportowo w plenerze, które są w sposób szczególny narażone na zarażenie wirusem KZM. Ponadto będziemy chcieli zaprosić do współpracy Parki Krajobrazowe i parki miejskie, do których wiosną i latem docierają ogromne rzesze ludzi. W ramach projektu organizowane będą liczne konkursy na łamach mediów i strony internetowej kampanii.

Działania Fundacji Aby żyć wspierają eksperci – prof. Joanna Zajkowska z Kliniki Chorób Zakaźnych i Neuroinfekcji Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku oraz mgr Marta Supergan-Marwicz z Katedry Biologii Ogólnej i Parazytologii Uniwersytetu Warszawskiego, a także ambasadorka: Beata Sadowska - polska dziennikarka radiowa i telewizyjna, która udzieliła swojego wizerunku do grafik promocyjnych oraz głosu do spotu radiowego.

Projekt uzyskał też poparcie instytucji publicznych: Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Głównego Inspektora Sanitarnego, Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny, a także towarzystw naukowych: Polskiego Towarzystwo Immunologii Doświadczalnej i Klinicznej, Polskiego Towarzystwa Higienicznego.

W kampanię zaangażował się również Marek Długołęcki - założyciel teamu kolarskiego MTB Komobike Scott, wicemistrz świata i mistrz Europy w bikejoringu. Przedstawiciele jego teamu będę reprezentowali kampanię podczas wyścigów kolarstwa górskiego w bieżącym sezonie, dzięki czemu przekaz kampanii dotrze do osób aktywnych, którzy z uwagi na charakter swojej pasji spędzają dużo czasu w plenerze i są narażeni na bezpośredni kontakt z kleszczami i zarażenie wirusem KZM.

Dołącz do dyskusji: Beata Sadowska ambasadorką kampanii przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Karolka
To zagrożenie o którym wiele osób zapomina, więc dobrze, że istnieje taka kampania. A tu można poczytać na temat tych szczepień: http://zaszczepsiewiedza.pl/aktualnosci/zastopuj-kleszcza-zaszczep-sie/
0 0
odpowiedź