AOL kupiło Tacodę
AOL - internetowy oddział koncernu Time Warner Inc. - chce zwiększyć swoją obecność na rynku internetowej reklamy poprzez zakup firmy Tacoda Inc., specjalizującej się w dostarczaniu reklam na podstawie zachowań użytkowników w sieci.
Jak poinformowały obie firmy, technologia stosowana przez Tacodę (tzw. "behavioral targeting"), będzie świetnym uzupełnieniem usług AOL na rynku reklamy online. Reklamodawcy korzystający z usług Tacody mogą docierać ze swoim przekazem do określonych grup odbiorców, na podstawie stron jakie odwiedzają w sieci. Według eMarketera, rynek tego typu reklam będzie wart 3,8 miliarda dolarów w 2011 roku, w porównaniu do 350 milionów dolarów w roku ubiegłym.
Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione, ale jak informują zaznajomione ze sprawą źródła, AOL zapłaciło za Tacodę 275 milionów dolarów.
Mająca swoją siedzibę w Nowym Jorku Tacoda powstała w 2001 roku, obecnie zatrudnia około 100 osób. W jej sieci reklamowej znajduje się ponad 4 tysiące internetowych stron. Wśród klientów firmy są m.in. Coca-Cola, Bank of America i General Motors.
Zakup AOL jest kolejnym na rynku internetowej reklamy. Google kupiło za 3,1 miliarda dolarów DoubleClick, Mirosoft za 6 miliardów dolarów aQuantive, a Yahoo za 680 milionów dolarów Right Media. Również AOL wcześniej nie próżnowało. W tym roku kupiło ono firmy Third Screen Media i AdTech AG, w ubiegłym Lightningcast, a przed trzema laty Advertising.com.
Dołącz do dyskusji: AOL kupiło Tacodę