Amerykański internet 2007
Firma badawcza comScore wzięła pod lupę główne trendy, jakie pojawiły się na amerykańskim rynku internetowym w ubiegłym roku.
Biorąc pod uwagę wzrost liczby odwiedzających, 2007 rok był bardzo dobry dla wielu popularnych internetowych serwisów. Wśród stron społecznościowych, dzięki otwarciu się na wszystkich internautów, sporo zyskał Facebook.com - informuje serwis Marketing Charts. W okresie grudzień 2006 - grudzień 2007 liczba unikalnych użytkowników odwiedzających go, zwiększyła się o 81 procent: z 19,1 do 34,7 miliona.
Świetnie poradziła sobie również internetowa encyklopedia Wikipedia, której strony w grudniu odwiedziło 51,2 miliona unikalnych użytkowników - o 34 procent więcej niż rok wcześniej (38,6 miliona).
Procentowo najwięcej zyskał serwis Everyday Health, zwiększając liczbę unikalnych wizyt we wspomnianym okresie z 2,7 do 12,1 miliona (wzrost o 349 procent). Pod tym względem w czołówce znalazły się również: Glam Media (wzrost o 213 procent, z 8 do 25 milionów unikalnych odwiedzin), OfficeMax (wzrost o 199 procent, z 5,1 do 15,3 mln), Demand Media (wzrost o 149 procent, z 6 do 15 mln), Yellow Book Network (wzrost o 137 procent, z 4,4 do 10,4 mln) i ValueClick Sites (wzrost o 105 procent, z 6,3 do 13 mln).
Z kolei na rynku internetowych wyszukiwarek, w całym ubiegłym roku amerykańscy internauci wykonali 113 miliardów wyszukiwań, z czego najwięcej - blisko 64 miliardy - w Google, która zanotowała tym samym 56 procent udziałów w rynku.
W okresie grudzień 2006 - grudzień 2007, liczba wyszukiwań w pięciu czołowych serwisach na amerykańskim rynku zwiększyła się o 15 procent, do 9,6 miliarda. W samym grudniu liderem były również strony należące do Google z liczbą 5,6 miliarda wyszukiwań (wzrost w porównaniu z grudniem 2006 o 30 procent), wyprzedzając strony Yahoo! (2,2 mld wyszukiwań, spadek o 4 procent), Microsoftu (940 mln, wzrost o 8 procent), Time Warner Network (442 mln, spadek o 5 procent) oraz Ask Network (415 mln, wzrost o 5 procent).
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Amerykański internet 2007