Allegro z GG przed Facebookiem, mocno w górę Google i Onet (Megapanel z kwietnia)
Połączone w grupę strony Allegro i GG Network wskoczyły na drugie miejsce pod względem liczby odsłon, wyprzedzając m.in. strony WP i Orange, Onetu, Facebook i YouTube. Liderem Google.
W kwietniowym Megapanelu/PBI Gemius po raz pierwszy serwisy Allegro i GG Network zostały połączone w jedną grupę, tak samo jak strony Muratora i Grupy Radiowej Time. Badanie został przeprowadzone w zmodyfikowany sposób: oparto je na nowych rejestrach właścicieli stron oraz oszacowano liczbę użytkowników serwisach na urządzeniach mobilnych (przeczytaj szczegóły), w efekcie czego opublikowanie wyników opóźniło się o prawie cztery tygodnie.
Połączone Allegro i GG zanotowały w kwietniu 16,6 mln użytkowników - o 5,27 mln więcej niż Allegro w marcu - i znalazły się na drugim miejscu. Natomiast serwisy Muratora i Time odwiedziło o 665 tys. real users więcej niż strony Muratora miesiąc wcześniej.
Liderem pod względem zasięgu pozostało Google, którego witryny zanotowały 1,05 mln real users więcej niż w marcu. Facebook zyskał w skali miesiąca 910 tys. użytkowników, strony Onetu - 904 tys., Wirtualnej Polski i Orange - 795 tys., a YouTube - 650 tys. Mniejsze wzrosty osiągnęły Grupa Gazeta.pl (55 tys. real users), Grupa Interia.pl (475 tys.) oraz Grupa o2 (285 tys.).
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego |
||||
lp. |
nazwa |
użytkownicy (real users) |
zasięg |
audyt site-centric |
1 |
Grupa Google |
18 322 767 |
89,72% |
|
2 |
Grupa Allegro - GG |
16 615 526 |
81,36% |
tak |
3 |
facebook.com |
14 691 314 |
71,93% |
|
4 |
Grupa Onet.pl |
14 343 666 |
70,23% |
tak |
5 |
youtube.com |
14 100 446 |
69,04% |
|
6 |
Grupa Wirtualna Polska - Orange |
12 953 589 |
63,43% |
tak |
7 |
Grupa Gazeta.pl |
12 152 234 |
59,50% |
tak |
8 |
Grupa Interia.pl |
12 146 923 |
59,48% |
tak |
9 |
wikipedia.org |
10 407 219 |
50,96% |
|
10 |
Grupa O2 |
9 406 096 |
46,06% |
tak |
11 |
Grupa Nk.pl |
8 325 425 |
40,76% |
|
12 |
Grupa Polskapresse |
7 238 815 |
35,44% |
tak |
13 |
Grupa Murator - Time |
6 702 579 |
32,82% |
tak |
14 |
Grupa Ringier Axel Springer |
6 503 084 |
31,84% |
tak |
15 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
5 930 305 |
29,04% |
tak |
16 |
Grupa Microsoft |
5 789 513 |
28,35% |
|
17 |
Grupa Next Infor |
5 495 249 |
26,91% |
tak |
18 |
adobe.com |
5 438 040 |
26,63% |
|
19 |
Grupa Money.pl |
5 385 148 |
26,37% |
tak |
20 |
Grupa TVN |
5 254 290 |
25,73% |
tak |
Wśród serwisów objętych audytem site-centric Allegro i GG wskoczyły na pierwsze miejsce (miesiąc wcześniej same strony Allegro były 8., a witryny GG Network - 11.). Kolejność na pięciu następnych pozycjach się nie zmieniła.
Z kolei strony Ringier Axel Springer zyskały w skali miesiąca tylko 40 tys. real users, przez co zostały wyprzedzone zarówno przez witryny Muratora i Time, jak i Polskapresse.
Po raz pierwszy w zestawieniu pojawiły się objęte właśnie audytem site-centric serwisy Cyfrowego Polsatu- na 10. miejscu z 5,93 mln real users.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu |
|||
lp. |
nazwa |
użytkownicy (real users) |
zasięg |
1 |
Grupa Allegro - GG |
16 615 526 |
81,36% |
2 |
Grupa Onet.pl |
14 343 666 |
70,23% |
3 |
Grupa Wirtualna Polska - Orange |
12 953 589 |
63,43% |
4 |
Grupa Gazeta.pl |
12 152 234 |
59,50% |
5 |
Grupa Interia.pl |
12 146 923 |
59,48% |
6 |
Grupa O2 |
9 406 096 |
46,06% |
7 |
Grupa Polskapresse |
7 238 815 |
35,44% |
8 |
Grupa Murator - Time |
6 702 579 |
32,82% |
9 |
Grupa Ringier Axel Springer |
6 503 084 |
31,84% |
10 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
5 930 305 |
29,04% |
11 |
Grupa Next Infor |
5 495 249 |
26,91% |
12 |
Grupa Money.pl |
5 385 148 |
26,37% |
13 |
Grupa TVN |
5 254 290 |
25,73% |
14 |
Grupa Media Regionalne |
5 176 543 |
25,35% |
15 |
dobreprogramy.pl |
4 748 845 |
23,25% |
16 |
filmweb.pl |
4 511 775 |
22,09% |
17 |
Grupa Edipresse.pl |
4 487 546 |
21,97% |
18 |
elektroda.pl |
3 548 029 |
17,37% |
19 |
demotywatory.pl |
3 389 455 |
16,60% |
20 |
Grupa Panorama Firm |
3 375 810 |
16,53% |
Adres google.pl odwiedziło 905 tys. użytkowników więcej niż w marcu br., a google.com - aż 1,37 mln więcej. Facebook.com zyskał 910 tys. real users, YouTube.com - 650 tys., Onet.pl - 865 tys., a WP.pl - 795 tys. Natomiast dla Allegro.pl tez wzrost wyniósł aż 1,73 mln.
Ranking domen według zasięgu miesięcznego |
||||
lp. |
nazwa |
użytkownicy (real users) |
zasięg |
audyt site-centric |
1 |
google.pl |
17 530 722 |
85,84% |
|
2 |
facebook.com |
14 691 314 |
71,93% |
|
3 |
youtube.com |
14 100 446 |
69,04% |
|
4 |
onet.pl |
13 285 882 |
65,05% |
tak |
5 |
google.com |
13 023 085 |
63,77% |
|
6 |
allegro.pl |
12 293 085 |
60,19% |
tak |
7 |
wp.pl |
11 611 248 |
56,85% |
tak |
8 |
wikipedia.org |
10 407 219 |
50,96% |
|
9 |
gazeta.pl |
9 744 601 |
47,71% |
tak |
10 |
nk.pl |
8 320 042 |
40,74% |
|
11 |
interia.pl |
7 629 988 |
37,36% |
tak |
12 |
chomikuj.pl |
7 190 126 |
35,21% |
tak |
13 |
blogspot.com |
6 767 257 |
33,14% |
|
14 |
ceneo.pl |
5 575 352 |
27,30% |
tak |
15 |
adobe.com |
5 438 040 |
26,63% |
|
16 |
tablica.pl |
4 861 657 |
23,80% |
tak |
17 |
dobreprogramy.pl |
4 748 845 |
23,25% |
tak |
18 |
gry.pl |
4 646 163 |
22,75% |
|
19 |
microsoft.com |
4 515 453 |
22,11% |
|
20 |
filmweb.pl |
4 511 775 |
22,09% |
tak |
Dołącz do dyskusji: Allegro z GG przed Facebookiem, mocno w górę Google i Onet (Megapanel z kwietnia)