830 tys. widzów ogląda “Na pierwszym planie” Piotra Kraśki
Nowy program publicystyczny TVP 1 “Na pierwszym planie” po trzech odcinkach notuje średnią widownię na poziomie 830 tys. osób. Magazyn przegrywa z komercyjnymi propozycjami konkurencji i obniża wyniki stacji w porównaniu do ub.r.
Prowadzony przez Piotra Kraśkę program nadawany jest w środy o 22.40 (pierwsze wydanie pokazano ok. 22.10). Trzy pierwsze odcinki miały średnio 8,78 proc. udziału w grupie wszystkich widzów i 5,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. W analogicznym okresie ub.r. w tym paśmie Jedynka miała 1,17 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 11,09 proc. i 8,54 proc.
W czasie emisji programu TVP 1 zajmuje dopiero czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest TVP 2 z udziałem na poziomie 19,23 proc., nadająca wtedy filmy fabularne. Drugie miejsce zajmuje TVN (17,36 proc.; “Top model”, filmy fabularne; ), a trzeci jest Polsat (10,92 proc.; także filmy). W grupie 16-49 kolejność stacji jest taka sama.
Z danych telemetrycznych wynika, że “Na pierwszym planie” oglądają głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia oraz mieszkańcy małych miast.
W programie “Na pierwszym planie” poruszane są bieżące tematy polityczne i społeczne. W studiu goszczą głównie politycy, ale pojawiają się też eksperci czy publicyści (więcej na ten temat).
Widownia “Na pierwszym planie” odcinek po odcinku
|
Wszyscy 4+ | 16-40 | ||
Data | Godz. | AMR | SHR % | SHR % |
26-10-2011 | 22:08 | 865 407 | 7,73% | 4,93% |
02-11-2011 | 22:38 | 839 884 | 9,73% | 6,00% |
09-11-2011 | 22:39 | 786 195 | 9,14% | 5,05% |
Średnia | 829 313 | 8,78% | 5,30% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji magazynu
|
Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP 2 | 1 816 727 | 19,23% | 21,59% |
TVN | 1 640 110 | 17,36% | 20,50% |
Polsat | 1 031 625 | 10,92% | 12,27% |
TVP 1 – Na pierwszym... | 829 313 | 8,78% | 5,30% |
Profil widowni programu
|
ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 44,10% | 92 |
|
Kobiety | 55,90% | 108 |
Wiek | 4-9 | 0,06% | 1 |
|
10-15 | 1,65% | 24 |
|
16 - 19 | 0,50% | 9 |
|
20 - 24 | 3,74% | 48 |
|
25 - 29 | 1,78% | 20 |
|
30 - 34 | 7,46% | 90 |
|
35 - 39 | 3,26% | 44 |
|
40 - 44 | 3,83% | 60 |
|
45 - 49 | 8,50% | 124 |
|
50 - 54 | 12,93% | 161 |
|
55 - 59 | 10,95% | 141 |
|
60+ | 45,36% | 225 |
Wlk. miasta | Wieś | 37,93% | 97 |
|
< 50 tys. | 28,27% | 118 |
|
50-100 tys. | 7,23% | 84 |
|
100-200 tys. | 7,94% | 98 |
|
> 200 tys. | 18,63% | 93 |
Zawód | Top management | 7,94% | 91 |
|
Pracownicy średniego szczebla | 13,47% | 90 |
|
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 15,87% | 79 |
|
Emeryci | 52,35% | 204 |
|
Inni | 10,37% | 34 |
Wykształcenie | Podstawowe | 47,16% | 104 |
|
Średnie | 35,94% | 122 |
|
Wyższe | 15,20% | 121 |
|
Inne | 1,70% | 13 |
Dołącz do dyskusji: 830 tys. widzów ogląda “Na pierwszym planie” Piotra Kraśki