8-proc. spadek sprzedaży telewizorów w II kw.
W II kwartale bieżącego roku liczba sprzedanych na świecie telewizorów spadła o 8 proc.
Z danych firmy badawczej DisplaySearch wynika, że w II kwartale na całym świecie sprzedano 44,55 miliona telewizyjnych odbiorników - o 8 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Jeszcze wyższy, bo 12-proc. spadek do poziomu 23,7 miliarda dolarów, odnotowano w przypadku przychodu ze sprzedaży telewizorów.
67,3 proc. (30 mln) sprzedanych w omawianym okresie telewizorów stanowiły odbiorniki LCD, 25,7 proc. (11,45 mln) odbiorniki CRT, a 6,9 proc. (3,07 mln) odbiorniki plazmowe.
Liderem pod względem przychodu ze sprzedaży była firma Samsung z 23,0 proc. udziału w rynku. Na kolejnych miejscach znalazły się: LG Electronics (13,7 proc.), Sony (11,8 proc.), Panasonic (8,6 proc.) oraz Sharp (6,4 proc.). Odbiorniki sprzedane przez pozostałych producentów wygenerowały 36,6 proc. całkowitego przychodu.
Dołącz do dyskusji: 8-proc. spadek sprzedaży telewizorów w II kw.