53,8 mln tabletów sprzedanych w III kw., Apple przed Samsungiem
W III kwartale 2014 roku na całym świecie sprzedano 53,8 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w III kwartale 2014 roku wzrosła o 11,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 (48,3 mln). Ponadto była o 11,2 proc. wyższa niż w II kwartale br.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo kolejnego wyraźnego spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 12,8 proc., z 14,1 mln do 12,3 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 29,2 proc. do 22,8 proc.).
Drugi w rankingu Samsung co prawda zanotował wzrost sprzedaży swoich tabletów (o 5,6 proc., z 9,3 mln do 9,9 mln sztuk), ale jego rynkowy udział zmalał z 19,3 proc. do 18,3 proc.
Kolejne miejsca zajęły Asus i Lenovo, a pierwszą piątkę niespodziewanie zamyka firma RCA.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W III KW. 2014 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
III KW. 2014 SPRZEDAŻ |
III KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU |
III KW. 2013 SPRZEDAŻ |
III KW. 2013 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple |
12.3 |
22.8% |
14.1 |
29.2% |
-12.8% |
2. Samsung |
9.9 |
18.3% |
9.3 |
19.3% |
5.6% |
3. Asus |
3.5 |
6.5% |
3.6 |
7.4% |
-0.9% |
4. Lenovo |
3.0 |
5.7% |
2.3 |
4.8% |
30.6% |
5. RCA |
2.6 |
4.9% |
0.9 |
1.8% |
194.0% |
Pozostałe |
22.5 |
41.8% |
18.1 |
37.4% |
24.4% |
SUMA |
53.8 |
100.0% |
48.3 |
100.0% |
11.5% |
Dołącz do dyskusji: 53,8 mln tabletów sprzedanych w III kw., Apple przed Samsungiem