5,6 mld USD na reklamę na YouTube w 2013 r.
W bieżącym roku reklamodawcy z całego świata przeznaczą na reklamę w serwisie YouTube 5,6 miliarda dolarów - szacuje firma eMarketer.
Według analityków eMarketera, ze wspomnianych 5,6 miliarda dolarów - po opłaceniu partnerów reklamowych i twórców treści wideo - należącemu do Google serwisowi pozostanie 1,96 miliarda dolarów przychodu, co będzie oznaczało wzrost o 65,5 proc. w porównaniu z rokiem 2012 (1,18 mld USD).
Suma ta z kolei przełoży się na 5,1 proc. udziału w całkowitym przychodzie netto Google z reklam oraz 1,7 proc. udziału w globalnym rynku reklamy cyfrowej, wyższym niż w przypadku takich graczy jak Twitter, AOL, Amazon.com, Pandora, LinkedIn czy Millennial Media.
Dołącz do dyskusji: 5,6 mld USD na reklamę na YouTube w 2013 r.