49,3 mln tabletów sprzedanych w II kw., Apple wciąż liderem, w górę Lenovo
W II kwartale 2014 roku na całym świecie sprzedano 49,3 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale 2014 roku wzrosła o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 (44,4 mln), ale była niższa o 1,5 proc. niż w I kwartale br.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo wyraźnego spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 9,3 proc., z 14,6 mln do 13,3 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 33 proc. do 26,9 proc.).
Drugi w rankingu Samsung co prawda zanotował nieznaczny wzrost sprzedaży swoich tabletów (o 1,6 proc., z 8,4 mln do 8,5 mln sztuk), ale jego rynkowy udział zmalał z 18,8 proc. do 17,2 proc.
Na trzecią pozycję awansowało Lenovo, które dzięki blisko 65-proc. wzrostowi sprzedaży (z 1,5 mln do 2,4 mln sztuk) zdobyło 4,9 proc. udziału w rynku i zepchnęło z podium Asusa. Top 5 zestawienia zamyka Acer.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W II KW. 2014 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
II KW. 2014 SPRZEDAŻ |
II KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU |
II KW. 2013 SPRZEDAŻ |
II KW. 2013 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
Apple |
13.3 |
26.9% |
14.6 |
33.0% |
-9.3% |
Samsung |
8.5 |
17.2% |
8.4 |
18.8% |
1.6% |
Lenovo |
2.4 |
4.9% |
1.5 |
3.3% |
64.7% |
Asus |
2.3 |
4.6% |
2.0 |
4.5% |
13.1% |
Acer Group |
1.0 |
2.0% |
1.5 |
3.4% |
-36.3% |
Pozostałe |
21.9 |
44.4% |
16.4 |
37.0% |
33.4% |
SUMA |
49.3 |
100.0% |
44.4 |
100.0% |
11.0% |
Dołącz do dyskusji: 49,3 mln tabletów sprzedanych w II kw., Apple wciąż liderem, w górę Lenovo