3,8 mld juanów przychodu z reklamy online w Chinach
Dostawcy usług w zakresie internetowej reklamy na rynku chińskim wygenerowali w II kwartale bieżącego roku łączny przychód rzędu 3,791 miliarda juanów (555 mln USD).
Oznacza to wzrost o 20,1 proc. w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami oraz o 30,8 proc. wobec analogicznego okresu roku ubiegłego - wynika z danych firmy badawczej Analysys International.
Największymi segmentami chińskiego rynku reklamy online były w II kwartale reklamy w internetowych wyszukiwarkach i banery, które przyniosły odpowiednio 1,810 i 1,438 miliarda juanów przychodu.
Z kolei największym dostawcą omawianych usług była Baidu z 29,4 proc. udziału w rynku, wyprzedzając Google China (13,9 proc.), Sina (10,2 proc.), Sohu (8,0 proc.), Tecent (5,8 proc.), Alibaba (5,1 proc.), NetEase (1,7 proc.) oraz Tom (0,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: 3,8 mld juanów przychodu z reklamy online w Chinach