SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

22 proc. polskich internautów blokuje reklamy, najpopularniejszą aplikacją Adblock Plus

Według badań IRCenter jedna piąta internautów w Polsce korzysta z programów do blokowania reklam w sieci, a najpopularniejszą wtyczką jest Adblock Plus. - Jeśli trend wzrostowy się utrzyma, to marketerzy staną przed poważnym problemem policzalności wydatków reklamowych - prognozuje Weronika Niżnik, autorka badania.

Do korzystania z programów i wtyczek pozwalających na blokowanie reklam na przeglądanych stronach internetowych przyznaje się obecnie 22 proc. polskich użytkowników internetu.

Badanie wskazuje, że narzędziem najczęściej wykorzystywanym przez internautów blokujących reklamy jest Adblock/Adblock Plus wymieniany przez 59 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazła się wtyczka AdBlocker (17 proc.).

Okazuje się, że internauci blokujący reklamy to w większości mężczyźni (26 proc.), a także osoby młode w wieku od 15 do 24 lat i uczące się (41 proc.).


- W Polsce tendencja wśród konsumentów jest taka sama jak obserwowana na Zachodzie - przyznaje w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Weronika Niżnik, autorka badania. - Młodzi coraz bardziej świadomie wybierają miejsca i czas kontaktu z reklamą, korzystając w tym celu z dostępnych technologii (w tym aplikacji blokujących reklamy). Jeśli ten trend się utrzyma i ewentualnie rozprzestrzeni wśród starszych grup wiekowych (głównie osób pracujących), to wówczas marketerzy staną przed poważanym problemem tzn. policzalności swoich wydatków reklamowych w sieci, która do tej pory uchodziła za bardzo policzalne medium - przewiduje Weronika Niżnik.

Badanie zostalo przeprowadzone metodą CAWI na próbie 1727 internautów w wieku 15-59 lat.

Dołącz do dyskusji: 22 proc. polskich internautów blokuje reklamy, najpopularniejszą aplikacją Adblock Plus

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojteq
Warto zauważyć, że w większości publikacji na temat programów blokujących reklamy, marketingowcy usiłują wmówić odbiorcom, że to właściwie jest ich wina, że branża reklamowa cierpi i że przychody spadają. Tak jakby trzeba było mieć wyrzuty sumienia, że się natrętnego komara ubija.
0 0
odpowiedź
User
mnmnkn
baaaa, mam nawet dwa adblockery + anitimalware... pośród wyskakujących okien wyskakują reklamy o charakterystyce malware, już miałem przygody z sypiącym się systemem dzięki wyskakującym przezroczystym oknom. Na pewno namówicie mnie na rezygnację z tych programów
0 0
odpowiedź
User
Adam
Korzystam z AdBlocka od wielu lat i na pewno będę korzystać jeszcze długo. Gdy jakaś strona blokuje dostęp osobom z AdBlockiem to po prostu tej strony nie odwiedzam.
A że jest to problem dla branży reklamowej? Cóż, średnio mnie to obchodzi.
0 0
odpowiedź