SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

22 linie produktów PepsiCo dają sprzedaż na poziomie miliarda dolarów rocznie

Firma PepsiCo ogłosiła, że Diet Mountain Dew, Brisk oraz napoje kawowe RTD (Ready-To-Drink) Starbucks osiągnęły sprzedaż detaliczną o wartości ponad miliarda dolarów rocznie. Wzrost sprzedaży tych napojów zapewnił poszerzenie portfolio marek PepsiCo do 22 linii produktów. Obecnie firma PepsiCo oferuje największy na świecie asortyment artykułów żywnościowych i napojów.

  Wzrost sprzedaży Diet Mountain Dew, Brisk i napojów kawowych RTD Starbucks jest wynikiem realizowanej z sukcesem strategii rozwoju najbardziej cenionych marek napojów i artykułów żywieniowych, którymi każdego dnia cieszą się konsumenci w ponad dwustu krajach.

Od 2000 roku firma PepsiCo podwoiła liczbę marek, które generują sprzedaż detaliczną na poziomie ponad miliarda dolarów rocznie, dołączając do niej w ostatnich latach pięć kolejnych linii produktów. Dzięki zapoczątkowanej na początku lat 90. współpracy z firmami Unilever i Starbucks, opartej na zasadzie join venture, firma PepsiCo jest producentem i dystrybutorem marki Brisk oraz napojów  kawowych RTD Starbucks - czytamy w komunikacie.

O marce Diet Mountain Dew
Diet Mountain Dew został wprowadzony do sprzedaży w 1988 roku.  Obecnie jest ósmym napojem gazowanym firmy, który generuje sprzedaż detaliczną na poziomie miliarda dolarów rocznie. Diet Mountain Dew osiągnął rekordową popularność angażując się w sponsoring kierowców NASCAR i szkolnych drużyn koszykówki oraz organizując promocje konsumenckie, co wpłynęło na podwojenie sprzedaży napoju w ostatnich 10 latach. W Stanach Zjednoczonych Diet Mountain Dew jest obecnie w ujęciu ilościowym liderem w kategorii półlitrowych dietetycznych napojów gazowanych.

O marce Brisk
Napoje marki Brisk są szczególnie popularne w Stanach Zjednoczonych, gdzie w ciągu ostatnich trzech lat zanotowano 30% wzrost sprzedaży. W kampanii promującej napój wykorzystano postacie z kultowego filmu „Gwiezdne Wojny”. Brisk jest sprzedawany w ramach Pepsi Lipton Tea Partnership - współpracy joint venture zawartej w 1991 roku z firmą Unilever. Dzięki tej współpracy firma PepsiCo osiągnęła pozycję lidera w kategorii herbat RTD na wielu światowych rynkach, w tym w Stanach Zjednoczonych oraz Europie Wschodniej i Zachodniej.

O marce Starbucks
W 1994 roku firma PepsiCo nawiązała współpracę ze Starbucks, tworząc oparty na zasadzie join venture North American Coffee Partnership. Dzięki efektywnej współpracy powstała nowa kategoria napojów kawowych North American RTD, produkowanych i dystrybuowanych przez PepsiCo. Marka jest zdecydowanym liderem w swojej grupie i posiada ponad 90% udziałów
w segmencie napojów kawowych RTD w Stanach Zjednoczonych. Oprócz butelkowanej Frapuccino, która jest największą linia produktową w portfolio napojów RTD Starbucks, firma PepsiCo z sukcesem wprowadziła także nowe produkty, takie jak Starbucks Doubleshot Energy+Coffee.
  
Dzięki wzrostowi sprzedaży Diet Mountain Dew, Brisk i napojów  kawowych RTD Starbucks, firma PepsiCo oferuje aż 14 napojów, których sprzedaż detaliczna wynosi ponad miliard dolarów rocznie. Według danych firmy badawczej Information Resources, w portoflio PepsiCo znajdują się trzy z sześciu najlepiej sprzedawanych napojów i artykułów żywieniowych
w Stanach Zjednoczonych. Są to marki Pepsi-Cola, Mountain Dew i Gatorade. PepsiCo posiada również osiem linii artykułów żywieniowych, które generują roczną sprzedaż na poziomie miliarda dolarów rocznie, z czego największą marką jest oczywiście Lay’s. Powiększenie portfolio marki Lay’s było spowodowane rozwojem na rynkach zagranicznych, w tym również w krajach kluczowych gospodarek wschodzących, takich jak Rosja, gdzie marka będzie świętować niedługo swoje dwudziestolecie. 

Do marek, które generują roczną sprzedaż detaliczną na poziomie ponad miliarda dolarów należą: Aquafina, Brisk, Cheetos, Diet Mountain Dew, Diet Pepsi, Doritos, Fritos, Gatorade, Lay’s, Lipton, Mirinda, Mountain Dew, Pepsi, Pepsi Max, Ruffles, Quaker, 7UP(poza Stanami Zjednoczonymi)  Sierra Mist, napoje RTD Starbucks, Tostitos, Tropicana i Walkers.

Dołącz do dyskusji: 22 linie produktów PepsiCo dają sprzedaż na poziomie miliarda dolarów rocznie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl