SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

18,5 mln zł na reklamę tranzytową w pierwszym półroczu

Wielkość sprzedaży netto w zakresie reklamy tranzytowej (na środkach komunikacji) w Polsce wyniosła w drugim kwartale 2007 roku 12.675.064,00 zł. i była niższa w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o 3 procent.

ROK Sprzedaż w I kwartale w zł. Sprzedaż w II kwartale w zł.
2006 7.041.665,-- 13.008.796,--
2007 5.856.950,-- 12.675.064,--


Dominujące sektory w pierwszych dwóch kwartałach 2007 roku:

Lp. SEKTOR I kwartał 2007
1 Sprzedaż 21,51%
2 Żywność 16,94%
3 Telekomunikacja 10,25%
4 Rozrywka/Kultura 8,44%
5 Motoryzacja/Transport 7,04%

SEKTOR II kwartał 2007
1 Rozrywka/Kultura 27,35%
2 Żywność 16,56%
3 Telekomunikacja 11,80%
4 Motoryzacja/Transport 10,16%
5 Sprzedaż 10,05%


Dominujące produkty w pierwszych dwóch kwartałach 2007 roku:

Lp. PRODUKT I kwartał 2007
1 Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 17,68%
2 Produkty zdrowotne/leki 7,70%
3 Systemy telefonii komórkowej 6,44%
4 Odzież/Obuwie 6,38%
5 Transport 1,39%
Lp. PRODUKT II kwartał 2007
1 Stacje TV 9,73%
2 Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 9,42%
3 Piwo 9,19%
4 Odzież/Obuwie 8,60%
5 Transport 5,88%


- Wyniki drugiego kwartału potwierdzają zasadność twierdzenia, że reklama tranzytowa rządzi się nieco innymi prawami, aniżeli powierzchnie reklamowe na nośnikach standardowych. Jest w dużym stopniu zależna od pór roku, w których prowadzone są kampanie na środkach komunikacji. Nie tylko w odniesieniu do produktów, ale również czasu oglądalności tak przez pasażerów, jak i przechodniów.

Dobre osiągnięcia sprzedaży w drugim kwartale bieżącego roku pozwalają nam przypuszczać, że rok zakończy się na poziomie poprzedniego. Sprzedaż w pierwszym półroczu 2007 roku była niższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego o 8 procent (18.532.014,00 w 2007 wobec 20.050.461,00 zł w 2006 roku).

Zwracam jednak ponownie uwagę na zmiany, które w obecnym roku dotknęły reklamę tranzytową: nowe przepisy, ograniczające w niektórych miastach dostępność do środków komunikacji, wprowadzenie nowoczesnych pojazdów, dla których cena wynajęcia wzrosła i mogły one stać się mniej atrakcyjne dla reklamodawców.

Porównując dwa pierwsze kwartały 2007 roku w zakresie sektorów, stwierdzamy jedynie przetasowania wśród głównych reklamodawców. W kategoriach produktów zauważamy zwiększone wydatki na reklamę "stacje TV" (ponad 1,2 mil. zł. w drugim kwartale). Wysokie wydatki w obu okresach obserwujemy w kategorii "sieci handlowe/supermarkety", dla których reklama tranzytowa jest bardzo korzystną ze względu na możliwość doboru określonego taboru w wybranych miastach - komentuje Lech Kaczoń, Prezes IGRZ.

Zestawienie dotyczące reklamy tranzytowej obejmuje firmy AMS, Business Consulting i CAM Media.

Dołącz do dyskusji: 18,5 mln zł na reklamę tranzytową w pierwszym półroczu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl