158 mln Amerykanów obejrzy Super Bowl
3 lutego relację z Super Bowl - finału rozgrywek ligi futbolu amerykańskiego NFL - obejrzy około 158 milionów Amerykanów.
Na towary związane z tym wydarzeniem wydadzą oni 9,5 miliarda dolarów - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na badanie przeprowadzone przez firmę BIGresearch dla organizacji Retail Advertising and Marketing Association.
Daje to średnią 59,9 dolara na osobę, w porównaniu z 56,04 dolara w roku ubiegłym i nieco ponad 49 dolarów w latach 2005 - 2006.
Dla większości osób (46,7 procenta), które zamierzają obejrzeć relację z Super Bowl, najważniejszą jej częścią jest sam mecz, w którym zagrają drużyny New York Giants i New England Patriots. Dla 26,3 procenta widzów najważniejsze będą reklamy, dla 19,3 procenta spotkanie ze znajomymi z tej okazji, a dla 7,7 procenta program nadawany w przerwie meczu.
Większość badanych (75,7 procenta) uważa reklamy nadawane w trakcie Super Bowl za rozrywkę. Tylko 11,1 procenta twierdzi, że przez nie mecz trwa zbyt długo, a dla 4,3 procenta są one uciążliwe.
Spośród respondentów, którzy zamierzają obejrzeć Super Bowl, 67,4 procenta kupi z tej okazji jedzenie i napoje, a 6 procent odzież i gadżety drużynowe. W związku z tym wydarzeniem, Amerykanie planują też kupić 3,9 miliona telewizorów, w porównaniu do 2,5 miliona w roku ubiegłym.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: 158 mln Amerykanów obejrzy Super Bowl