SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

14 proc. więcej na reklamę radiową. Jedynka i Trójka rekordowo w górę

W styczniu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 14,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe Jedynki wzrosły czterokrotnie, a Trójki - prawie dwukrotnie.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że w styczniu br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych bez autopromocji były dokładnie o 14,35 proc. wyższe niż przed rokiem, a bez uwzględnienia autopromocji - o 15,19 proc. wyższe. Natomiast nakłady na autopromocję zwiększyły się o 57,1 proc.

>>> Duży spadek Jedynki i Radia ZET, traci także Trójka

W skali roku zdecydowanie najwyższe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły dwie stacje Polskiego Radia: Jedynka i Trójka. Ta pierwsza zarobiła ponad cztery razy więcej, a ta druga - 80 proc. więcej. Z kolei wpływy reklamowe RMF FM (Grupa RMF) zwiększyły się rok do roku o 16,6 proc., TOK FM (Agora) - o 13,8 proc., a Radia ZET (Eurozet) - o 7,8 proc.

Eska Poznań zarobiła 5,3 proc. więcej, Eska Wrocław - 3 proc. więcej, a Eska Trójmiasto - 2,7 proc. więcej (wszystkie te stacje należą do Grupy Radiowej Time). Za to inne stacje sieci Eska zyskały z reklam mniej niż rok wcześniej - Eska Łódź o 4,1 proc., a Eska Warszawa o 14,1 proc. Natomiast cennikowe przychody reklamowe stacji Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) spadły rok do roku o 4,4 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
  I.2012 I.2011
RMF FM 88 273 150 zł 75 667 660 zł
Radio ZET 40 449 855 zł 37 506 725 zł
Program III Polskiego Radia 10 240 090 zł 5 674 545 zł
Program I Polskiego Radia 6 916 050 zł 1 679 940 zł
Eska Wrocław 3 911 458 zł 3 798 628 zł
Eska Warszawa 2 850 440 zł 3 317 800 zł
TOK FM 2 792 280 zł 2 454 015 zł
Eska Poznań 2 585 448 zł 2 454 015 zł
Eska Łódź 2 157 570 zł 2 250 240 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa 2 066 644 zł 2 161 554 zł
Eska Trójmiasto 2 051 738 zł 1 997 864 zł
monitorowane stacje razem 226 513 794 zł 198 094 344 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją 232 753 511 zł 202 066 062 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja 6 239 717 zł 3 971 718 zł


 

Dołącz do dyskusji: 14 proc. więcej na reklamę radiową. Jedynka i Trójka rekordowo w górę

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
parkingowy
ta... rate card'owo rynek przyspiesza!
muszą to księgowi z radia przeczytać i jeszcze raz policzyć wpływy - bo gdzieś jest błąd...
0 0
odpowiedź
User
hofomezu
Jak do tytułu: "Jedynka i Trójka rekordowo w górę" ma się link
"Duży spadek Jedynki i Radia ZET, traci także Trójka"
To sa dwa sprzeczne komunikaty, nawet jeśli jest jakaś ukryta prawdziwa treść.
Taki przekaz jes nieczytelny i nie wiem, kto zatwierdxza takie karkołomne konstrukcje.
pozdrawiam

0 0
odpowiedź