SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

13,6 proc. więcej na reklamy w polskim internecie, display rośnie szybciej niż SEM

W pierwszym kwartale br. wydatki reklamowe w polskim internecie wyniosły 647,8 mln zł, o 13,6 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z badania IAB i PwC. Trzy czwarte nakładów trafia na reklamy dispay i SEM, a 20 proc. pochodziło z branży motoryzacyjnej.

IAB Polska wzrost wydatków na reklamę internetową tłumaczy poprawą nastrojów inwestycyjnych i dobrą kondycją gospodarczą. - Jest to także dobra prognoza dla kolejnych kwartałów, gdyż pierwszy kwartał zwykle charakteryzuje się niższą dynamiką niż późniejsze kwartały roku - zaznacza organizacja w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl.

Wydatki na reklamy display wzrosły rok do roku o 22 proc., na SEM - o 11 proc., na reklamy wideo - o 31 proc., na reklamy mobilne - aż o 239 proc., a na reklamy behawioralne - o 321 proc. Natomiast spadek o 13 proc. zanotowały reklamy e-mailowe.

Reklama display miała 44,2 proc. udziału w rynku licząc z wideo, natomiast bez niego - 36 proc. Udział reklamy SEM wyniósł 36,5 proc.

Zdecydowanie najważniejszym sektorem dla reklamy internetowej pozostaje motoryzacja, której wydatki w pierwszym kwartale stanowiły 20 proc. wszystkich inwestycji. Branża finansowa miała 12 proc. udziału w rynku, a handlowa i nieruchomościowa - po 9 proc.

W badaniu IAB AdEx - realizowanym cyklicznie przez IAB Polska wspólnie z PwC - biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych oraz średnich podmiotów na rynku. W badaniu uwzględniono przychody następujących podmiotów: Ad!vice, Aegis Media, Agora, Goldbach, Cormedia, Eniro, Evolutionmedia, Facebook (częściowo szacunkowe), Freshmail, GG-Network, Google – wyszukiwarka, reklama kontekstowa, YT, GDN i mobile (częściowo szacunkowe), GroupM, Grupa Allegro, Grupa Wirtualna Polska, IDG, IDM Net, Infor Ekspert (szacunki), Interia.pl, Iplex (szacunki), Media Impact, Media Regionalne, Money.pl, NetSprint, Novem, Pkt.pl, LOWE, Polskapresse, Pracuj.pl, Re:define, Sare, Społeczności.pl, TradeDoubler (szacunki), TVN, TVP, Vivaki.

Dołącz do dyskusji: 13,6 proc. więcej na reklamy w polskim internecie, display rośnie szybciej niż SEM

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
eM
Nie wiem, kto jest takim specem od analiz i porównuje I kwartał roku do "późniejszych" trymestrów roku. Wg mnie I kwartał zawiera się już w pierwszym z trzech istniejących trymestrów. Kwartal to 1/4 roku, a trymestr to 1/3. Zuch autor, tylko mu nie wyszło...
0 0
odpowiedź