1,4 mln widzów „Project Runway 2”. TVN liderem w grupie komercyjnej
Drugą serię „Project Runway” oglądało 1,38 mln widzów, o 120 tys. osób mniej niż TVN miał w tym samym paśmie rok temu. Program dał stacji trzecie miejsce w całym rynku i pozycję lidera w grupie 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 14,58 mln zł.
„Project Runway 2” nadawany był na antenie TVN w środy o 21.30, w okresie od 4 marca do 27 maja 2015 roku. Średnia oglądalność modowego reality-show wyniosła 1,38 mln widzów. Przełożyło się to na 9,72 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 13,39 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie największą widownię zgromadził finałowy odcinek - oglądało go 1,53 mln widzów.
Trzy topowe odcinki programu
Data |
Godz. |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
||
27-05-2015 |
21:30:30 |
1 526 911 |
9,88% |
01-04-2015 |
21:30:09 |
1 516 643 |
10,49% |
08-04-2015 |
21:31:02 |
1 441 223 |
10,24% |
Reality-show miało o 120 tys. widzów mniej niż nadawana rok temu w środy o 21.30 w TVN „Bitwa o dom”. Tamtą produkcję oglądało średnio 1,5 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 10,85 oraz 13,31 proc. (zobacz te dane).
Nowa seria „Project Runway” cieszyła się jednak mniejszą popularnością niż emitowana rok temu pierwsza edycja formatu, którą śledziło średnio 1,6 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 10 proc. i 13,92 proc. Reality-show pokazywano jednak wtedy w zupełnie innym paśmie - w niedziele o 21.00 (dowiedz się więcej).
TVN w czasie emisji modowego formatu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. W tym czasie liderem była Dwójka, pokazująca wówczas „Na sygnale” i filmy fabularne, co dało jej 17,34 proc. udziału. Drugie miejsce należało do Jedynki (program „Po prostu”, filmy fabularne i mecze Ligi Mistrzów; 11,79 proc.), a czwarte - do Polsatu („Top Chef” i filmy; 9,24 proc.).
W grupie komercyjnej TVN był jednak liderem, a dalej uplasowały się: Polsat, TVP2 i TVP1.
Widownia „Project Runway 2” na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVP2 |
2 455 976 |
17,34% |
12,46% |
TVP1 |
1 669 556 |
11,79% |
11,29% |
TVN - Project Runway 2 |
1 377 117 |
9,72% |
13,39% |
Polsat |
1 308 565 |
9,24% |
13,02% |
Wpływy reklamowe TVN wokół emisji reality-show wyniosły 14,58 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Drugą edycję programu „Project Runway” wygrał Michał Zieliński. Pokonał on 12 innych projektantów, którzy rywalizowali ze sobą w różnych zadaniach związanych z projektowaniem mody. Ich zmagania oceniała prowadząca show Anja Rubik oraz jurorzy: Joanna Przetakiewicz i Marcin Tyszka. Zawodników podczas wykonywania zadań wspierał mentor Tomasz Ossoliński. Program produkowała firma FremantleMedia Polska.
TVN na razie nie podaje żadnych informacji dotyczących kontynuacji modowego reality-show. Pewnie jednak jest to, że program nie znajdzie się w jesiennej ramówce TVN.
Dołącz do dyskusji: 1,4 mln widzów „Project Runway 2”. TVN liderem w grupie komercyjnej