1,1 mln widzów Tour de Pologne w TVP1. Ponad 2 mln zł z reklam
Tegoroczny wyścig kolarski Tour de Pologne oglądało łącznie w TVP1 i TVP Sport więcej widzów niż rok temu. Wpływy z reklam nadanych przy relacjach z imprezy wyniosły w Jedynce niemal 2,2 mln zł.
Wyścig Tour de Pologne 2014 zorganizowany został od 3 do 9 sierpnia br. Transmisje z decydujących odcinków poszczególnych etapów zawodów oglądało w TVP1 średnio 1,05 mln widzów. Dało to stacji 13,36 proc. udziału w całym rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Dłuższe relacje z wyścigu, nadawane w TVP Sport, gromadziły przeciętnie 251 tys. oglądających, a udział tego kanału w czasie ich emisji plasował się na poziomie 3,52 proc. Z kolei transmisje w Eurosporcie miały 75 tys. oglądających przy udziale wynoszącym 1,11 proc.
Średnia widownia Tour de Pologne 2014 |
||
Stacja |
AMR |
SHR% |
TVP1 |
1048107 |
13,36% |
TVP Sport |
250668 |
3,52% |
Eurosport |
75191 |
1,11% |
W ub.r. średnia oglądalność relacji z Tour de Pologne w TVP1 wyniosła 1,08 mln widzów (14,72 proc. udziału), a w TVP Sport - 115 tys. (1,53 proc.).
W tym roku najwięcej widzów (1,48 mln) zgromadziła transmisja z finałowego etapu wyścigu w Krakowie, który odbył się 9 sierpnia br. Relacja z zakończenia Tour de Pologne była też najpopularniejsza także w TVP Sport - było to 464 tys. osób. Z kolei w Eurosporcie hitem był pierwszy etap imprezy - oglądało go 215 tys. widzów.
Data |
Wyścig |
Data |
AMR |
SHR % |
TVP1 |
||||
09-08-2014 |
KRAKOW - KRAKOW |
17:30:19 |
1479981 |
20,24% |
08-08-2014 |
BUKOWINA TATRZANSKA - BUKOWINA TATRZANSKA |
17:30:18 |
1370513 |
15,94% |
03-08-2014 |
GDANSK - BYDGOSZCZ |
17:28:20 |
1133707 |
11,41% |
|
TVP Sport |
|
|
|
TVP Sport |
||||
09-08-2014 |
KRAKOW - KRAKOW |
16:47:57 |
464380 |
6,23% |
08-08-2014 |
BUKOWINA TATRZANSKA - BUKOWINA TATRZANSKA |
16:42:01 |
444213 |
5,36% |
07-08-2014 |
ZAKOPANE - SZCZYRBSKIE PLESO |
16:41:03 |
361583 |
4,53% |
|
Eurosport |
|
|
|
Eurosport |
||||
03-08-2014 |
TOUR DE POLOGNE |
17:30:08 |
214675 |
2,17% |
06-08-2014 |
TOUR DE POLOGNE |
15:17:05 |
112502 |
1,88% |
08-08-2014 |
TOUR DE POLOGNE |
17:32:32 |
105532 |
1,23% |
Wpływy Telewizji Polskiej z reklam emitowanych przy transmisjach z Tour de Pologne 2014 w TVP1 wyniosły 2,16 mln zł. W ub.r. relacje w Jedynce i TVP Sport przyniosły łącznie niecałe 2 mln zł z reklam (dane cennikowe, bez rabatów).
Zwycięzcą klasyfikacji generalnej 71. edycji wyścigu został Rafał Majka. Organizatorem Tour de Pologne jest Czesław Lang.
Dołącz do dyskusji: 1,1 mln widzów Tour de Pologne w TVP1. Ponad 2 mln zł z reklam
Darmowe doładowania do dowolnej sieci ! Promocja ważna tylko do 18.08.2014 lub do wyczerpania limitów. Więcej informacji na: http://odu.pl/3q5